De winterperiode nodigt ons uit om gezellig samen te komen… En wat brengt ons beter samen dan muziek?

 

BSO-producties brengt met MUSICALWONDERLAND een uniek winterconcert boordevol talent. Aan kop staan internationale legendes Hans Peter Janssens en Anne Mie Gils, die live begeleid worden door een symfonisch orkest van 30 muzikanten. Ze worden bijgestaan door een groot vrouwenkoor met verscheidene solisten en een kinderkoor! Een dansensemble brengt u met grote souplesse mee in gezellige wintersferen.

 

Bekende nummers als All I Want For Christmas Is You, Bring Him Home, Oh Holy Night en The Prayer zullen niet ontbreken. Maar met klassieke klassebak Hans Peter Janssens worden nummers als Ave Maria en Nessun Dorma eveneens niet gemeden! De powerstem van Anne Mie Gils zal dan weer tot z’n recht komen in songs als As If We Never Said Goodbye en One Moment In Time. En het symfonisch orkest? Die genieten van hun eigenste versie van Sleigh Ride.

 

Verhaalverteller Chris De Backer maakt voor de gelegenheid een eigen winterverhaal, en vertelt het gracieus tussen de nummers heen.

 

Dit concert speelt twee keer in de Sint-Carolus Borromeuskerk in Antwerpen en twee keer in cc De Kern in Wilrijk. Wees er snel bij voor uw tickets, want ze zijn schaars!

De ideale avond voor muziekliefhebbers!

 

Over Onze Solisten

ANNE MIE GILS

 

Studeerde klassieke zang aan de muziekacademie van Mol en Woordkunst aan het Conservatorium van Antwerpen, waar ze een Eerste Prijs behaalde in 1981 en het Hoger Diploma in 1985.

 

Vanaf ’81 speelde ze in Lola Blau (Lola), Billy Liar, Evita, Me and My Girl, Nonsens 1 & 2 (Zuster Marie-Paule), De Club (Freddy), Pak ‘em Stanzi (Happy Mama), Dansmarathon (Socks), Chez Flo (Ilya), Jesus Christ Superstar (Maria Magdalena),

Man van La Mancha (alt. Aldonza), Sneeuwwitje (Koningin-heks), Assepoester (Stiefmoeder), Doornroosje (Boze Fee), Company (Joanne), She loves me, Bloedbroeders (Mrs Johnstone), Lied van Zand (Anna), Fame (Mrs Sherman), Daens (Nora Scholliers), Elisabeth (Aartshertogin Sophie), Je Anne (Edith Frank),  Ganesha (Margreet), Domino (Linda), Muerto (Maria) en Marie Antoinette (keizerin Maria Theresia), De Muze van Rubens (Helene Fourment), Goodbye Norma Jeane, The Little Mermaid (Ursula) en Vapeurs 1, 2 & 3 (Katrien).

 

Tijdens de zomer van 2018 vertolkte ze de rol van Norma Desmond in de franstalige wereldcreatie van Sunset Boulevard.

 

In 2003 maakte ze met Pol Vanfleteren ‘The Party Is Over’, een solovoorsteling die in 2007 een make over kreeg bij Judas Theaterproducties en die nog altijd op het repertoire staat.

Naast enkele nominaties kreeg ze in 2006 een Vlaamse Musicalprijs voor haar hele carrière en in 2009 de prijs voor Beste Vrouwelijke Bijrol in Elisabeth.

Met de show Onderweg blikte ze in 2011 terug op 30 jaar carrière.

 

In het EWT-theater speelde ze o.a. in Zeg tegen de klein dat ik op reis vertrokken ben, Instappen alstublieft, De Schaar Erin, Zo Mooi Zo Blond, 8 Vrouwen en Stepping Out.

 

Op televisie vertolkte ze rollen in Zone Stad,Thuis, Witse, Sterke Verhalen, Matroesjka’s, De Vijfhoek en Familie.

Ze speelde Charlotte Kiekeboe in de film Het Witte Bloed en Koningin Abessynia in K3 en de Kattenprins.

Ze was finaliste in Humo’s Rock Rally, de Baccarabeker, Knokke Cup en Eurosong,

zingt jazz en bossa nova en leent haar stem aan animatiefilms, die ze vaak ook vertaalt en regisseert (o.a. Enchanted, De Prinses en de Kikker, Rapunzel, Kuifje en Frozen)

Ze is een regelmatige gast in Hotel Vocal, het zondagse aperitiefconcert in het Fakkeltheater in Antwerpen en treedt op 9 maart 2020 al voor de vijfde keer aan in de reeks Chansons Charmantes.

 

Ze was 7 jaar docente aan de Woordafdeling van het Conservatorium van Antwerpen en gaf 20 jaar lang musicallessen in Dansstudio Arabesque in Deurne.

Aan de afdeling Musical van het conservatorium van Brussel regisseerde ze A Class Act en begeleidt ze al meer dan 10 jaar het Brelproject in Ba2.

Ze was meter van Rent, een voorstelling van InTeam.

Bij Wysiwyg regisseerde ze Nonsens 2 en Company en bij Micro.be Soho Cinders.

 

Op 9 november 2019 gaat November89 van The Singing Factory in première in het Zuiderpershuis, een nieuwe musical van Wanne Synnave en Sam Verhoeven met Anne Mie als regisseur en haar man, Wim Van den Bogaert als decorontwerper.

 

Vanaf 10 januari 2020 speelt ze in Vapeurs3 in het Fakkeltheater en vanaf 15 mei in het Ewt theater Hierboven, Hierneffen, Hieronder van Jeroen Maes.

HANS PETER JANSSENS

Hans Peter Janssens studeerde aan het Stedelijk Muziekconservatorium in Brugge, zijn geboortestad. Hij volgde er zangles bij Georgette Cooleman en Stella Pipeleers en kreeg er de regeringsmedailles Zang en Lyrisch Toneel. Later zette hij zijn studies verder aan het Koninklijk Conservatorium in Gent, en behaalde daar een  eerste prijs voor Zang. Toen trok hij naar de Guidhall School of Music and Drama in Londen (1990 – 1991) waar hij een Postgraduaat Vocal Studies behaald bij Noelle Barker. Daarna volgde  nog een studieperiode aan de Music Academy of the West in  de Verenigde Staten/Santa Barbara en workshops bij Thomas Hampson, Thomas Hemsley, Dame Janet Baker… . Hans Peter behaalde de ‘Prix d’espoir’ op het Concours International de Chant in Clermont Ferrand (Fr).

 

Als tiener begon Hans Peter zijn muzikale exploten in het Westvlaams Vocaal Ensemble olv Patrick Peire. Na zijn opleiding volgden de eerste rollen als operazanger. Hij was Graalridder in Wagners Parsifal bij de Vlaamse Opera en toerde twee jaar door Engeland met de English Touring Opera. Hij speelde oa de titelrol in Don Giovanni van Mozart en Sid in Albert Herring van Britten.

In 1993 debuteerde Hans Peter Janssens in musical met de rol van Padre in Man van La Mancha. Later volgden Jesus Christ Superstar en Chess waardoor Hans Peter gelanceerd was als musicalzanger- en acteur. Van 1995 tot 1996 speelde hij in The Phantom of the Opera (Joop Van den Ende – productie), in Sacco & Vanzetti en in Jekyll & Hyde bij het Koninklijk Ballet Van Vlaanderen.

We zijn 1998 als Hans Peter Janssens volledig doorbreekt en zowel bij kenners als het grote publiek scoort. 1998 is het jaar dat hij schittert als Jean Valjean in Les Misérables, een productie van Music Hall, in de Stadsschouwburg in Antwerpen. De reacties zijn enorm lovend. In 1999 speelt hij ook nog de titelrol in The Phantom of The Opera. Eind 2000 speelt Hans Peter zijn laatste productie bij het Koninklijk Ballet Van Vlaanderen als Ben in Follies. Datzelfde jaar nog vertrekt de intussen bejubelde musicalster naar Londen. Vanaf oktober 2000 tot juli 2003 speelt hij daar als eerste en enige Belg ooit Jean Valjean in Les Misérables, in het Palace Theatre op West End. Ook daar zijn de reacties buitengewoon positief. In Londen werd hij ook gevraagd voor het London Concert for Peace in het Drury Lane Theatre, waar hij optrad naast beroemde namen als Dame Judi Dench, Sir Ian McKellen, Sir Allen Ayckbourn en John Barrowman.

 

Van 2003 tot 2006 toert hij door Vlaanderen en Nederland met het concertprogramma West End Story, samen met Hilde Norga en An Lauwereins. In november 2006 is de ondertussen internationaal begeerde acteur terug in Vlaanderen en speelt hij in de Stadsschouwburg de hoofdrol in Dracula. Alweer een prestatie die door de pers, ingewijden en het publiek zodanig wordt geloofd, dat hij de Vlaamse musical-award krijgt voor Beste mannelijke hoofdrol. Andere onderscheidingen zijn de Haec Olim Prijs (2000), de Gazet van Antwerpen persoonlijkheid van het jaar (2000), de Golden Exclusief (2006) en de Musicalprijs bijzondere verdienste (2008).

 

Eind 2006 keert hij terug naar Londen voor Les Misérables, maar deze keer voor de rol van Javert. Zo is Hans Peter de eerste acteur in de geschiedenis van de musical die voor beide hoofdrollen werd gevraagd in Londen als eerste cast. In die periode werkte hij ook mee als Javert aan een opname van de concertante versie van Les Misérables door de BBC radio 2 ter viering van de 21ste verjaardag van de voorstelling.

In 2008/2009 was Hans Peter aan het werk in het Circustheater in Scheveningen als Korchak in de musical Tarzan, het nieuwste project van Phil Collins. Daarna keert hij terug naar Londen voor  alweer een seizoen als Javert in Les Misérables.

In 2010 is Hans Peter Janssens in Vlaanderen voor de rol van Graaf Von Krolock in de topproductie Dans der Vampieren van Roman Polanski en Jim Steinman. Daarna was hij te zien als Bill Sikes in de Vlaamse versie van Oliver. In het najaar van 2011 vertolkte HP de rol van Simon Doucet in de wereldcreatie van Sam Verhoeven’s musical Lelies. Deze productie ging vervolgens in 2015 op tournee doorheen Vlaanderen. In 2012 alterneerde Hans Peter de rol van George in Aspects of Love voor Joop vd Ende Producties.

Voor het productiehuis Troubleyn van Jan Fabre was hij te zien als zanger/performer in producties als De Macht der Theaterlijke Dwaasheden (1984), The Minds of Helena Troubleyn (danssecties) en Tragedy of a Friendship (co-productie Vlaamse Opera, 2013).

 

Verder nog in 2013 vertolkte Hans Peter een eerste rol als tenor namelijk die van Siegmund in Wagner's Die Walküre met de Bielefelder Philharmonic in Bielefeld, Münster en Mülheim a.d Ruhr. Nadien volgde de rol van Remendado in Carmen (Zomeropera Alden Biesen 2015) en Cervantes in de muziektheaterproductie Ambras (2016/2017).

Andere musicalrollen waren Juan Peron in Evita (2016), Triton in The Little Mermaid (2017), Oscar Jod in Rubens (2018) en Sweeney Todd in Sweeney Todd (2019).

Hans Peter tourt samen met Conny Neefs en haar dochter Hannelore doorheen Vlaanderen met de voorstelling Louis Neefs, wat een leven, een ode aan het leven en werk van Louis Neefs.

Als voice-over artiest is Hans Peter te beluisteren in films als Rango, The nutcracker, Minions en The Lion King (Scar, 2019).

 

www.hpj.be

https://www.facebook.com/hanspeter.janssens

Over de Orkestleider/Producent

 

Manu Jacobs is van kinds af gebeten door de theater- en muziekmicrobe. Als knaapje was hij tussen 1999 en 2001 in de Vlaamse Opera te zien als kindersolist voor producties als Die Zauberflöte (Erster Knabe), Pelléas Et Mélisande (Yniold) en Het Sluwe Vosje (kindersolist).

 

Binnen BSO-producties deed Manu onder andere reeds de regie van Love Story (2015), Ghost (2016), The Wedding Singer (2017), The Last Five Years (2018), Grease (2018) en Dikke Merde (2018). Ook als orkestleider was hij reeds aan het werk in o.a. The Last Five Years (2013), Love Story (2015), Ghost (2016), The Wedding Singer (2017), A Christmas Carol (2017) en de opname van Falling Slowly als single voor Rode Neuzendag 2018.

Als acteur was hij reeds te zien in professionele producties als The Sunshine Boys van De Komedie Compagnie (2013) en in Vergeet Mij Niet (2017-2019) van het Fakkeltheater. In deze laatste speelt Manu met Carry Goossens en Ann De Winne één van de rollen in een stuk van zijn eigen hand.  Bij Music Hall speelt hij Bob Cratchit in de productie Scrooge (2018-2019).

 

Als auteur heeft Manu eveneens enkele stukken op zijn palmares staan: het eerder genoemde Vergeet Mij Niet is daar een voorbeeld van, alsook Musical, In Other Words (2016), Dikke Merde (2018) en De Wolf En De Zeven Chakra’s (2019).

Manu volgde een vooropleiding Regie/Docent aan de Toneelacademie Maastricht. Daarnaast heeft hij een doctoraat afgelegd omtrent de bewegingscontrole van performers van Jan Fabre (Universiteit Antwerpen). Overdag werkt hij als Productie Manager bij Theatertainment/De Komedie Compagnie.

PRAKTISCH

Deze voorstelling speelt op 2 locaties.

Sint-Carolus Borromeus Kerk (Antwerpen):

Hendrik Conscienceplein 11 ,2000 Antwerpen

  • Vrijdagavond 13 december 2019, 20u15

  • Zaterdagavond 14 december 2019, 20u15

Ticketcategorieën

  • VIP : € 38,50

  • Categorie 1: € 34,50 

  • Categorie 2: € 29,50 

  • Categorie 3: € 24,00 

CC De Kern ( Wilrijk):

Kern 18 ,2610 Wilrijk

  • Zaterdagavond 11 januari 2020, 20u15

  • Zondagmiddag 12 januari 2020, 15u00

Ticketcategorieën

  • VIP : € 36,50

  • Categorie 1: € 32,00 

  • Categorie 2: € 27,00 

  • Categorie 3: € 22,00 

  • Categorie 4: € 19,00

 
Er wordt een reservatiekost van €1,50 aangerekend per ticket.

Deze reservatiekost dient om de kosten van het e-ticketingsysteem te dekken. U krijgt uw ticket digitaal toegestuurd. U kan zo zelf kiezen of u uw ticket afdrukt of meebrengt op uw smartphone.