Inschrijving afgelopen.

Casting Bad Girls

HET PRODUCTIEHUIS

BSO-producties startte in 2007 als theatergezelschap en is intussen uitgebouwd tot een gemengd professioneel- en liefhebbersproductiehuis. Vorige producties waren o.a. BONNIE&CLYDE, GREASE, THE LAST FIVE YEARS en DIKKE MERDE. Eigen aan producties van dit huis is de mix van liefhebberstalent met professionelen, en dat in alle lagen van de productie (creatives, cast, muzikanten, crew,…). Ook bij deze BAD GIRLS zal er ingezet worden op een mix van gekende namen met (nieuw) liefhebberstalent en wordt er op die manier gezocht naar een kruisbestuiving tussen twee werelden met dezelfde passie voor het artistieke vak.

BAD GIRLS INHOUDELIJK

BAD GIRLS vertelt het verhaal van een groep vrouwen in de gevangenis (oorspronkelijk in Schotland). Het leven in de gevangenis gaat er hard aan toe en corruptie, bedrog en illegale praktijken gaan onophoudelijk door tussen de tralies van de cellen. Niet alleen tussen de vrouwen zelf, maar (vooral) met de cipiers. Een ongezond en licht ontvlambaar klimaat waar een nieuw -vrouwelijk- afdelingshoofd probeert door te breken. In deze conservatieve wereld die de vrouwengevangenis is, blijkt dat echter moeilijker dan gehoopt.

Deze BAD GIRLS wordt naar Antwerpen gehaald en wordt in z’n ruwe en pure vorm verteld. De cast moet gevormd worden door vrouwen met een flinke dosis lef en acteertalent, om door de donkere tragiek en de soms agressieve scènes ook voldoende humoristisch zonlicht door te laten. De vrouwen moeten daarnaast ook een goed oor voor harmonieën hebben en met de nodige techniek body in hun stem kunnen leggen. Naast hen staan enkele mannen die vooral de gelaagdheid van hun rollen moeten kunnen aanvoelen en invullen. Qua choreografie wordt er vooral gezocht naar bewegers die geen angst hebben van enkele uitdagingen.

CAST

Vrouwenrollen (de namen zullen later nog wijzigen)

  • Nikki Wade: een oprechte, kordate vrouw die in de gevangenis zit voor het vermoorden van een verkrachter (die politieman was). Intelligent maar temperamentvol. Moet gevoelig kunnen spelen en hoge naturel hebben. Stembereik E3-D#5 (alt/mezzo).
  • Shell Dockley: zit levenslang vast voor de moord op de aanhoudster van haar echtgenoot. Zij is dé grote bazin onder de gevangenen, de alfa van de groep. Ze straalt die dominantie van nature ook uit, zonder daar altijd agressief voor te moeten zijn. Stembereik F3-D5 (alt/mezzo).
  • Denny Blodd: zit zeven jaar vast voor brandstichting. Ze is de vaste sidekick van Shell, en zet zichzelf safe met deze vorm van ‘bazenpoeperij’. Heeft altijd een moederfiguur gemist, en vindt dat in Shell. Stembereik: A3-Eb5 (mezzo).
  • Yvonne Atkins: zit vier jaar vast voor samenzwering tot moord. Heel invloedrijk in de groep, dus niemand waagt om een vinger naar haar uit te steken. Stembereik: E3-B5 (sopraan met breed bereik).
  • Julie Saunders: zit twee jaar vast voor illegale prostitutie en diefstal, samen met Julie Johnston. Ze gedragen zich (en zien er bijna uit) als tweelingzussen. Goed van inborst, foute keuzes gemaakt. Stembereik: F3-C#5 (alt).
  • Julie Johnston: zit twee jaar vast voor illegale prostitutie en diefstal, samen met Julie Saunders. Ze gedragen zich (en zien er bijna uit) als tweelingzussen. Goed van inborst, foute keuzes gemaakt. Stembereik: F3-C#5 (alt).
  • Crystal Gordon: zit één jaar vast voor winkeldiefstal. Erg gelovig van aard, een ‘tante nonneke’ met een apart kantje. Blind voor haar eigen contradicties. Stembereik: G3-F5 (mezzo/sopraan).
  • Rachel Hicks: een oprechte, goedgelovige en bang-van-nature nieuweling in de bende. Werd opgepakt voor bezit van drugs met intentie tot dealen. Ze speelt voortdurend in lage status, kwetsbaar en moet een grote afgeleefde uitstraling hebben. Moet functioneel naakt op de scène kunnen staan.  Geen zangrol.
  • Noreen Biggs: zit drie maanden vast voor winkeldiefstal. Ze is vaste klant in deze gevangenis en heeft de oudste leeftijd van de groep (tussen de 60 en 75 jaar). Haalt haar sensatie uit het aanstoken van kleine ruzietjes. Geen zangrol.
  • Sylvia Hollamby: één van de twee cipiers. Machtsgeil en voelt zich per definitie beter dan eender welke gevangene. Kijkt neer op al wie niet deelneemt aan haar way-of-life. Lui van karakter. Oudere leeftijd. Stembereik: A3-B4 (mezzo met klein bereik).
  • Helen Stewart: afdelingshoofd van de gevangenis, die nog niet lang in dienst is. Ze heeft oprecht de goede intentie om schoon schip te houden en de gevangenisvrouwen als gelijken te behandelen om ze zo snel mogelijk te rehabiliteren. De muren waar ze op botst worden gevormd door haar cipiers en conservatieve directeur. Stembereik: G3-D5 (mezzo).
  • Ensemble: gevangenisvrouwen.

Mannenrollen (de namen zullen later nog wijzigen):

  • Jim Fenner: corrupte cipier die liefst van al de positie boven hem bekleedt, en daar gerust de nodige partijen voor wil en kan manipuleren. Is narcistisch en egocentrisch van karakter en gelooft heel sterk dat zijn daden bijdragen tot het hogere goed. Zijn persoonlijk genot neemt af en toe de bovenhand wanneer hij gevangenen kan misbruiken in ruil voor (voor hen) kostbare goederen of belangen. Stembereik: A2-F#4 (bariton-tenor).
  • Justin Mattison: jonge cipier met het hart op de juiste plaats, hoewel hij geen doetje is. Hij staat z’n mannetje tussen de twee andere cipiers en naar de gevangenisvrouwen toe. Verlegen maar integer. Stembereik: C3-C#4 (bariton).
  • Simon Stubberfield: conservatieve directeur van de gevangenis, met “connecties” en tentakels in alle lagen van de staat én dus ook van de gevangenis. Hij laat z’n ambitie het voortouw nemen in al zijn beslissingen. Zijn reputatie is heilig. Geen zangrol.

PRAKTISCHE GEGEVENS

Deze productie speelt drie weekends in seizoen 2020-2021 in de Zwarte Zaal van het Fakkeltheater in Antwerpen. De repetities starten in november 2020 op zondag overdag (voor- of namiddag). Vanaf begin januari komt dinsdagavond erbij in de repetitieplanning. Al deze repetities gaan door in Wilrijk (Antwerpen). De repetitieperiode loopt op die manier door tot aan de montageweek. De montageweek (in de Zwarte Zaal) start op maandag 15 maart 2021 en loopt tot en met donderdagavond 19 maart 2021. Vanaf dan worden er drie weekends voorstellingen gepland tussen donderdagavond en zondagmiddag (alle opties dienen vrijgehouden te worden). Alle data vindt u hieronder:

  • Maandagavond 15 maart 2021: start montageweek
  • Dinsdagavond 16 maart 2021: repetitie
  • Woensdagavond 17 maart 2021: technische doorloop
  • Donderdagavond 18 maart 2021: generale repetitie
  • Vrijdagavond 19 maart 2021: voorstelling
  • Zaterdagmiddag 20 maart 2021: optie-voorstelling
  • Zaterdagavond 20 maart 2021: voorstelling
  • Zondagmiddag 21 maart 2021: feestelijke première
  • Donderdagavond 25 maart 2021: optie-voorstelling
  • Vrijdagavond 26 maart 2021: voorstelling
  • Zaterdagmiddag 27 maart 2021: optie-voorstelling
  • Zaterdagavond 27 maart 2021: voorstelling
  • Zondagmiddag 28 maart 2021: voorstelling
  • Donderdagavond 1 april 2021: voorstelling
  • Vrijdagavond 2 april 2021: voorstelling
  • Zaterdagmiddag 3 april 2021: voorstelling
  • Zaterdagavond 3 april 2021: voorstelling
  • Zondagmiddag 4 april 2021: laatste voorstelling

CREATIVES

REGIE  – Manu Jacobs
ASSISTENT – Lauro Crijns
ZANGCOACH – Lies Jacobs
CHOREOGRAAF – Stijn Vermeylen

CASTINGPROCEDURE

De casting start met een aanmelding via het formulier op onze website. Van daaruit weerhoudt de castingjury enkele aanmeldingen voor eventuele specifieke casting (op rol). Afhankelijk van de Coronamaatregelen gebeurt deze casting live of via video.

Je kan inschrijven tot  1 juni middernacht.

 

Scroll naar top

ACCOUNT VERPLICHT VOOR LIVESTREAMS

Beste klant,

We herinneren er u aan dat wanneer u een ticket koopt voor een LiveStream Event u verplicht bent een account aan te maken door het vakje “Een account aanmaken?” aan te vinken of u te registreren: hier. Zonder geldig account zal uw toegangsbewijs niet werken. Wanneer u geen bevestiginsmail met accountgegevens krijgt, check dan zeker uw spamfolder

Hebt u al een ticketaccount dan kan u gewoon inloggen en deze gebruiken.
Voor andere aankopen is een account niet nodig, maar wel handig.